1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tasavvuf İçin Kitap Tavsiyesi Arıyorum

Konu, 'Kitap Tavsiyeleri' kısmında DjKarakurt tarafından paylaşıldı.

  1. DjKarakurt

    DjKarakurt Islam-TR Üyesi Kullanıcı

      
    Tasavvuf İçin Kitap Tavsiyesi Arıyorum Bi arkadaş kitap istedi bende şunları ona vermek istiyorum yardımcı olurmusunuz?

    Kur'an Işığında Tarikatçılığa Bakış

    tarikatciliga_bakis.jpg

    ABDULKADİR GEYLANİ HAYATI VE MENKIBELERİ
    Seyfullah Erdoğmuş
    KB9789944742429.jpg

    tarikatciliga_bakis.jpg

    KB9789944742429.jpg
  2. drakula21

    drakula21 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Said Havva nın kitapları güzeldir.
    Ruh Terbiyemiz kitabı sahih tasavvuf anlayışını anlatmaya çalışır tavsiye ederim.
    İbn Kayyım ın Kalbin İlacı kitabı da güzeldir.
    Haris el muhasibi ve İmam Gazzali nin kitaplarını da tavsiye ederim
  3. DjKarakurt

    DjKarakurt Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Allah razı olsun bu süleymancıların sapık tasavvufçularından olanları ile görüştüm veli konusunda ve kabirleri mecsid edinme ve caferi sadıka dayandırmış oldukları bozuk itikadlarına hem salih hemde bozuk insanları karıştırmalarının yanlışlığı konusunda pek ilmim olmadığından bozuk olduğunu delillendiremedim bunun için de hangi kitapları okumalıyım..
  4. DjKarakurt

    DjKarakurt Islam-TR Üyesi Kullanıcı



    varmı başka nokta atışı kitap ve yazarı belli olan bi kitap imam gazalı ölüm ve ötesi gibi isim verebilirseniz daha güzel olurdu seyfullah erdoğmuşun kitaplarına nasıl bakıyorsunuz?
  5. azizk83

    azizk83 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    İmam Gazali Hz.lerinin kalplerin keşfini mutlaka okusun derim.

    Selam ve dua ile.
  6. drakula21

    drakula21 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Harıs el muhasibi nin Er Riya kitabı da çok güzel.
    İmam Gazzali nin ihya sı bu konuda en iyi kitaplardandır zaten.
    Said Havva nın Allah erinin Ahlakı ve kültürü kitabı da iyidir.
    Seyfullah Erdoğmuş un kitabını okumadığım için yorum yapacak kadar bilgim yok.
  7. sayfullah571

    sayfullah571 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    İbn Kayyım'ın Medaricus Salikin, Kalbin İlacı, Sabredenler ve Şükredenler'i tavsiye ederim. Ancak İhya-ı Ulumuddin'den uzak dur, Ehli Sünnet bu kitapta bir çok pisliğin bulunduğunu söylemiştir, elbette faydalı şeyler olsada bu herkesin ayırt edemeyeceği şekildedir. Zamanın alimleri onu tekfir ederek şöyle demişlerdir : "Bu bizim dinimizin değil Gazali'nin dininin İhya'sıdır."

    Hem bilmeyen bir kişiye Gazali gibi bir çok sapıklığı olan biri yerine, itikadı güzel olan İbn Kayyım'ın kitabını vermen daha iyi olur.
  8. drakula21

    drakula21 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Gazzali ye sapık diyecek kadar cürretkar olma.Hata sı olabilir her alimin hatası olabilir.İmam Gazzali alanında en iyi alimlerdendir.
  9. sayfullah571

    sayfullah571 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Bunu ben değil ehli sünnet alimleri söylemiş. Bende onların söylediklerini söylüyorum. Hata herkes yapar, ancak bu hata kimini bidatçı yapar, kimini yapmaz, kimini kafir yapar. Gazali'nin talebesi İbn Arabi'nin dediği gibi, o felsefecilerin sözlerini yuttu ancak kusamadı, böylece sofist akımının batıllarını savundu, ihya kitabıda buna örnektir. Dediğim gibi bu kitapta faydalı şey yoktur demiyorum, incil ve tevratta faydalar olduğu gibi bu kitaptada vardır, ancak bunu ayıramayacak kimse, yemek diye necisi yutar. Sonra sizde tavsiye ettiniz diye mesul olursunuz.
  10. azizk83

    azizk83 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Kaynak verebilir misiniz?
  11. sayfullah571

    sayfullah571 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Siyer'u Alamun Nubela : 119/3371
  12. azizk83

    azizk83 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Orjinal metnini istiyorum. ARAPÇA

    Ayrıca bi karar verin İbni Arabi Mi demiş yoksa Zehebî'mi. Zira verdiğiniz kaynak Zehebi'ye ait. İbni Arabi'nin öyle bir eseri yok. Varsa da ben okumamışımdır.
  13. sayfullah571

    sayfullah571 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Sözü Zehebi naklediyor İbn Arabi'den. Sözü ben çevirmediğim için ARAPÇA'sı da bende mevcut değil, inşaAllah bulursam onuda eklerim.
  14. azizk83

    azizk83 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Kaynak geldiği zaman konuşuruz o vakit.

    Selam ve dua ile.
  15. sayfullah571

    sayfullah571 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Uçmana, pardon onu sizin şeyhler yapıyordu, kaçmana gerek yok. Arapçan varsa o vakit hani okumamışsın ya, bak bir kaynağa sana zahmet?
  16. azizk83

    azizk83 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Kaçtığım yok burdayım. Madem ortaya bir iddia attınız ispatlamak size düşer.

    İnsanları önyargılarınızla etiketlemek sizin doğanızda var sanırım.
  17. sayfullah571

    sayfullah571 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Ben türkçe nakli, arapçada kaynak verdim. Daha neyi ispatlayacağım???

    Ayrıca siz her türkçe kitapta yada yazıda okuduğunuzun arapçasına bakıyorsunuz heralde, yok bakmıyorsanız, sormuyorsanız samimiyetsizliğiniz ortaya çıkar. mehmet talunun yazısındaki her naklin arapça kaynağına baktınız heralde? Ya da Ruhul beyan'da ki?
  18. azizk83

    azizk83 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Sadakte.
  19. hasan b

    hasan b Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Tasavvuf ve İslam, Abdurrahman el-Vekil, Tevhid Yayınları

    Benim bulabildiğim türkçe en geniş kaynak bu. Çok güzel bir kitap. Ama baskısı yok maalesef. Sitede vardı ama.

    Telbis-i İblis (Şeytanın Hileleri/Ayartması), Ebu'l Ferec ibnu'l cevzi

    Bu kitapta da sofiler hakkında malumat var.

    Aristo mantığını Allah'u Teala'nın Cebrail (a.s.) vasıtasıyla dünyaya indirdiği ilmin ölçüsü olarak gördüğüne göre, aristo mantığını kavramayanın ilmine güvenilmeyeceğini iddia ettiğine göre kusamamış demek ki. Ayrıca bakınız:

    https://www.islam-tr.net/peygaamber...-ulumid-dini-forum-hakkinda-gorusleriniz.html
  20. sayfullah571

    sayfullah571 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Bu arada Kadi İyad, Gazali'yi, sofilerin çok sevdiği eş şifa kitabında açıkça tekfir ediyor!!! Arapça metni ile atayımda bu arkadaşımız okusun :

    وَقَالَ نَحْوَ هَذَا الْقَوْلِ الْجَاحِظُ ، وَثُمَامَةُ ، فِي أَنَّ كَثِيرًا مِنَ الْعَامَّةِ، وَالنِّسَاءِ، وَالْبُلْهِ. وَمُقَلِّدَةِ النَّصَارَى وَالْيَهُودِ وَغَيْرِهِمْ لَا حُجَّةَ لِلَّهِ عَلَيْهِمْ. إِذْ لَمْ تَكُنْ لَهُمْ طِبَاعٌ يُمْكِنُ مَعَهَا الاستدلال وقد نحا الغزالي قريبا من هذا المنحى في كتاب التفرقة

    وَقَائِلُ هَذَا كُلِّهِ كَافِرٌ بِالْإِجْمَاعِ عَلَى كُفْرِ مَنْ لَمْ يُكَفِّرْ أَحَدًا مِنَ النَّصَارَى وَالْيَهُودِ، وَكُلَّ مَنْ فَارَقَ دِينَ الْمُسْلِمِينَ، أَوْ وَقَفَ فِي تَكْفِيرِهِمْ، أَوْ شَكَّ.

    قَالَ الْقَاضِي أَبُو بكر. لأن التوقيف والإجماع اتفقا عَلَى كُفْرِهِمْ، فَمَنْ وَقَفَ فِي ذَلِكَ فَقَدْ كَذَّبَ النَّصَّ وَالتَّوْقِيفَ، أَوْ شَكَّ فِيهِ. وَالتَّكْذِيبُ أَوِ الشَّكُّ فِيهِ لَا يَقَعُ إِلَّا مِنْ كافر.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş