1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Çözüldü Peygamberimiz Hacamat Kanını Neden Yıkamıştır ?

Konu, 'İlmihâl / Abdest - Gusul ve Teyemmum Konuları' kısmında erczz tarafından paylaşıldı.

  1. erczz

    erczz Islam-TR Üyesi Kullanıcı

      
    Esselamu aleykum

    Kan çok olsa bile abdesti bozmaz görüşünü benimsediğimden , hacamat yaptırdıktan sonra bile namaz kıldım. Fakat peygamberimizin Allahualem hacamat yaptırdığı yerlerini yıkadığını okudum. Necis olduğu için mi yıkadı yoksa örfe göre hoşuna gitmediği için mi yıkadı acaba?
  2. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ Yetkili Kişi Site Admin

    Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh;

    Kardeşim hadiste niye yıkadığını söylemiş olsa zaten soru sormazdınız. Neden yıkadığı farklı yorumlandığı için kan akması durumunda abdestin durumunda mezhebler arası ihtilaf vardır.

    Enes’den (r.anh)'dan rivayet edildiğine göre, “Peygamber (s.a.v.), hacamat yaptırmış, abdest almadan yalnızca hacamat yaptırdığı yeri yıkayarak namaz kılmıştır.”
    (Dârakutnî, Sunen, 127; Beyhakî, es-Sunenu’l Kebîr, I, 411; Şevkânî, Neylu’l Evtâr, I, 224)
    Zayıf hadis

    Nevevî’nin belirttiğine göre, hadis imamları bu hadisin zayıf olduğunusöylemişlerdir. (Nevevî, el-Mecmu’ şerhu’l-Muhezzeb, thk. Adil Ahmed vd. Beyrut: Daru’l-kutubi’l-ilmiyye, 2002, II, 671, 674)

    İslam hukukçuları, çıktığı yerde kalmayıb akan kanın necis bir madde olduğu hususunda ittifak etmişlerdir. (Kâsânî, I, 217, 219; İbn Ruşd, 76, 78, 79, vd; Zuhaylî, I, 260; DİA Kan md.) Bu nedenle namaz kılacak kişinin, bedende ve elbisede bulunan kanı yıkaması gerekir. Ancak İslam hukukçuları, çıkan kanın abdesti bozucu bir durum olub olmadığı noktasında ihtilaf etmişlerdir. Üstteki hadis, kanın abdesti bozmadığını söyleyen alimlerimizin gösterdikleri delillerden biridir.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş