1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Ebu Hanife'nin Kurana Ters Diye Reddettiği Rivayet

Konu, 'Sünnet' kısmında İmam Şafii tarafından paylaşıldı.

  1. İmam Şafii

    İmam Şafii Islam-TR Üyesi Kullanıcı

      
    Talebe: "Mü'min zina edince, başından gömleğinin çıkarıldığı gibi, îmanı da çıkarılır, sonra tevbe edince îman kendisine iade edilir"(Bkz, Ebû Davud, es-Sûnne 15; et-Tirmizi, el-îman 11.) hadisini rivayet eden kimseler için ne dersiniz?'' diye soruyor.

    Ebu Hanife rh'da şöyle cevap veriyor : ''Onların rivayet ettikleri bu haber Kur'ân'a terstir.'' diyerek bu rivayeti reddediyor.

    (Kaynak : Ebu Hanifenin eseri El-Alim ve'l Muteallim)

    Yukardaki hadisi Buhari,Müslim,Tirmizi ve Ebu Davud sahih isnadlarla nakletmiştir.Hadis Alimlerinin Çoğunluğu bu rivayeti kabul etmiştir.


    Ebu Hanife dışındaki Üç Mezhep İmamı da bu rivayeti kabul eder.

    Ebu Hanife bu görüşünde tek kaldığı için bu görüşü Cumhur(Çoğunluk) tarafından kabul edilmemiştir..

    Hadis , Cumhura (Alimlerin Çoğunluğu)'na göre şöyle tevil edilmiştir : Bu kimsenin imanı gerçek manada gitmiş sayılmaz.Kemalî manada gitmiş sayılır.Yani imanının kamil kısmı ve nuru gider.Kamil manada imanlı sayılmaz.Doğru olan görüş de budur.Dolayısıyla bu hadis Kurana da ters değildir.Bu görüş Hadis Alimlerinin tümünün ve Fukahanın çoğunluğunun görüşüdür.


    Hadisin Ravilerine tek tek bakalım

    أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ : Ahmed b. Meni' : Hadis Hafızları bu Ravi'nin güvenilir olduğunu söylemiştir.
    عبيدة بن حميد :Ubeyde b. Humeyd : Bu ravide Hadisçiler indinde güvenilirdir.
    الْأَعْمَشُ : A'meş : Tabiin devrinde yaşayan Güvenilir bir ravi ve Alim bir Muhaddistir.
    أَبُو صَالِحٍ السَّمَّانُ : Ebu Salih Es-Semman : Tabiindendir.Güvenilir bir Alim ve Sahabelerle görüşen bir Ravidir.
    أَبِي هُرَيْرَةَ : Ebu Hureyre : Sahabenin Hadis Alimlerinden ve Fetva Ehlindendir

    Bu şekliyle 5 ravi senediyle naklediliyor.Ravilerin tümü Sahihin Ravileridir.Tümü güvenilirdir.

    Hadisin Metni

    ''Zina eden kişi mü’min olduğu halde zina etmez. Hırsızlık eden de mü’min olarak hırsızlık edemez ama tevbe ettiği takdirde tevbesinin kabulü umulur''


    Manası : İmanı kamil olan kimse Zina ve Hırsızlık fiilini yapmaz.

    مَعَ إِجْمَاعِ أَهْلِ الْحَقِّ عَلَى أَنَّ الزَّانِيَ وَالسَّارِقَ وَالْقَاتِلَ وَغَيْرَهُمْ مِنْ أَصْحَابِ الْكَبَائِرِ غَيْرِ [ ص: 314 ] الشِّرْكِ لَا يَكْفُرُونَ بِذَلِكَ

    Ehli Hakkın İcmasına göre , Bir kimse Şirk dışında Zina ve Hırsızlık yapmışsa Kafir olmaz.
  2. ogrencitalebe

    ogrencitalebe Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Ebu Hanife zamanında rivayetlerin sahihliği,zayıflığı,uydurmalığı bugünki gibi tam oturmamıştı.Yani Hadis ilmi oturmamıştı.Ebu Hanife o yüzden bazı hadislere bu şekilde yaklaşmıştır deniyor.Ayrıca Ebu Hanife fikirleri değişen,yani doğruyu gördüğü zaman ona tabi olan bir alim.Benim mezhebim sahih hadistir lafı meşhurdur.Allah subhanehu ve teala ondan ve ehli sünnet imamlarından razı olsun.
  3. Sorulu

    Sorulu Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Fikh Ul Ekber rivayeti cok zayıf olduğunu söylenler var. Onun için her geçen madde kesin doğru olmayabilir.


    Allah en doğrusunu bilir.
  4. Ebu Hayseme

    Ebu Hayseme Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Redd mevzusu El'Alim ve'l Muteallim kitabında geçiyormuş.
  5. Sorulu

    Sorulu Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Onun Ravilerinde birisi Ahmet bin Hanbele göre zayıf.
    Bir Araştırma yapılması çok tavsiye edilir.

    Allah en doğrusunu bilir
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş